štvrtok 4. decembra 2014

Najvýkonnejšie Ferrari histórie

Maranello vyvinulo pretekársku verziu typu LaFerrari, ktorá bude určená pre zopár vyvolených za nekresťanské peniaze.

 LaFerrari FXX K
Za označením FXX K sa skrýva pretekárska verzia hybridnéhoSuperšportu Ferrari, ktorý je vlajkovou loďou cestných automobilov z Maranella. Ide o duchovného nástupcu rovnako koncipovaného modelu FXX (špeciál vzchádzajúci z typu Enzo), čo naznačuje aj jeho meno. Písmeno K v ňom má symbolizovať použitie technológie KERS, ktorá je známa najmä zo šampionátu Formuly 1.
Okruhová beštia sa od klasického modelu odlišuje celkom jednoznačne, keďže má kompletne prekopanú karosériu. Tá je nielen širšia, ale má aj množstvo nových aerodynamických prvkov, od predného spojlera cez deravú kapotu až po obrovský difúzor a dve samostatné krídelká v zadnej časti. Sumár zmien je skutočne siahodlhý:  obsahuje aj nové svetlá zložené z pásov diód, dve okrúhle koncovky výfuku či neodmysliteľné bojové sfarbenie. Interiér je sparťanský, pričom škrupinovými sedadlami i centrálnou konzolou dáva jasne najavo svoje určenie.
Zmeny na karosérii sa postarali o to, aby bol prítlak automobilu vyšší o 30 až 50 percent než pri východiskovom exemplári. Pri dvestovke tak dosiahne až 540 kilogramov. Pohonný systém auta je vyladený na vyšší výkon, pričom prešiel početnými mechanickými i softvérovými úpravami. Atmosférický dvanásťvalec s objemom 6,3 litra po nich dosahuje špičkovú hodnotu 633 kW (860 k), elektromotor k tomu pridáva ďalších 140 kW (190 k). So systémovým maximom 773 kW (1 050 k) tak ide bezpečne o najsilnejšie vozidlo, aké kedy Ferrari vyrobilo.
Aerodynamika superšportu je kompletne upravená
K pôvodnému modelu FXX sa dostalo len niekoľko zámožných vyvolených, ktorí s ním v rámci špeciálneho továrenského programu jazdili na rôznych tratiach po celom svete. Samozrejme, miesto za volantom tohto auta ich stálo nekresťanské peniaze. Rovnako to bolo aj v prípade o niečo mladšieho variantu 599XX a novinka s písmenom K v mene bude týmto smerom pokračovať.
Podobne ako jeho predchodcovia bol aj nový automobil vyvinutý výhradne pre vyššie spomínané účely a oficiálnych pretekov sa nikdy nezúčastní. Kedy ho Maranello chce začať vyrábať a v akých množstvách je v súčasnosti tajomstvom. Viac ako pár desiatok kusov však určite nevznikne.
Interiér Ferrari 
Ferrari zatiaľ nezverejnilo cenu svojho okruhového monštra. Vzhľadom na cenovku sériového exemplára a miliónové čiastky, v akých sa pohybovali staršie varianty tohto razenia, však možno bezpečne hovoriť o sedemcifernej sume, ktorá sa nebude začínať jednotkou...