piatok 31. októbra 2014

Google spustí revolučnú e-mailovú službu Inbox.

Goog­le chce zlep­šiť svo­je e-mai­lo­vé služ­by no­vou mo­bil­nou ap­li­ká­ciou. Naz­val ju jed­no­du­cho In­box a fun­gu­je na pre­hlia­da­či Chro­me, an­droi­do­vých te­le­fó­noch a iP­ho­ne. Po­kú­ša sa ňou reor­ga­ni­zo­vať prepl­ne­né schrán­ky a za­bez­pe­čiť, aby pou­ží­va­teľ nep­re­hlia­dol dô­le­ži­tý e-mail.

 Roz­hra­nie In­boxu je úpl­ne od­liš­né od Gmai­lu. Na­mies­to zoz­na­mu správ sa vám sna­ží in­te­li­gen­tne pos­kyt­núť viac in­for­má­cií bez to­ho, aby ste sprá­vu mu­se­li ot­vo­riť.

Me­dzi naj­dô­le­ži­tej­šie zme­ny pa­tria:

Hig­hlights - zdô­raz­ne­nie kľú­čo­vých in­for­má­cií z dô­le­ži­tých správ, ako sú napr. in­for­má­cie o uda­los­ti, fo­tog­ra­fie a pod.

Re­min­ders - pou­ží­va­teľ má mož­nosť pri­dá­vať vlas­tné poz­nám­ky, napr. že mu­sí na vo­lať šé­fo­vi, vy­zdvih­núť bie­li­zeň z čis­tiar­ne a pod., a nas­ta­viť, aby sa mu to pri­po­me­nu­lo o pár ho­dín nes­kôr.

Bun­dles - ide o ka­te­go­ri­zá­ciu správ. Niek­to­ré dru­hy správ sa zos­ku­pia do jed­né­ho ba­lí­ka pod je­den ští­tok, napr. vý­pi­sy z úč­tov, rek­lam­né le­tá­ky, sprá­vy zo so­ciál­nych sie­tí a pod. Ta­ké­to sprá­vy po­tom mož­no hro­mad­ne ozna­čiť za pre­čí­ta­né a vy­ma­zať, prí­pad­ne ich mô­že­te prejsť a „priš­pen­dliť" si tie, kto­ré si chce­te ne­chať, a os­tat­né na­raz od­strá­niť. In­box sa bu­de učiť, aké ty­py správ chce pou­ží­va­teľ zos­ku­po­vať a pod aký ští­tok.

Snoo­ze - pri­chá­dza­jú­ce e-mai­ly aj upo­mien­ky mô­že­te od­lo­žiť na nes­kôr. Sprá­vy po­tom ako­by opäť priš­li do va­šej schrán­ky.

Search - vy­hľa­dá­vač, kto­rý na­po­ve­dá, čo chce­te na­pí­sať. Od­po­ve­dá for­mou krát­kych úryv­kov z e-mai­lov.

As­sist - po­núk­ne vám napr. te­le­fón­ne čís­lo a ot­vá­ra­cie ho­di­ny, keď za­dá­te pri­po­mien­ku, že mu­sí­te za­vo­lať napr. do ob­cho­du.

Vďa­ka In­boxu sa z e-mai­lo­vej schrán­ky stá­va cen­tra­li­zo­va­né mies­to na sle­do­va­nie ve­cí, kto­ré tre­ba uro­biť.
V sú­čas­nos­ti je no­vin­ka za­me­ra­ná skôr na osob­né ako fi­rem­né pou­ži­tie. No­vú služ­bu tes­tu­je vy­bra­ná sku­pi­na pou­ží­va­te­ľov a na jej vy­skú­ša­nie je pot­reb­ná poz­ván­ka. Mô­že­te o ňu po­žia­dať na ad­re­se in­box@goog­le.com. Niek­to­rí od­bor­ní­ci sa dom­nie­va­jú, že In­box má po­ten­ciál v bu­dúc­nos­ti nah­ra­diť Gmail.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára