piatok 21. novembra 2014

Operátori s vianočnými reklamami pribrzdili

Na jeseň si kupuje mobily a mení paušály najviac ľudí, operátori preto majú najväčšie kampane.


Už asi mesiac vysielajú televízie reklamný šot Orangeu. Kapela Hex spolu s malými deťmi spieva pieseň „Nikdy nebolo lepšie“ a sekunduje im muzikant Marián Čekovský. Dej sa síce odohráva pri horiacom kozube a v horskej chate, no Vianoce z neho priamo necítiť.

Kamera nezaberá ozdoby ani stromček, o sviatkoch nehovorí ani hlas, ktorý predstavuje ponuku.
Takto pred rokom pritom operátor už niekoľko týždňov lákal na „nekonečne štedré Vianoce“.
Podobne je na tom O2, ktoré si v najnovších reklamách zo skorého vianočného ošiaľu rovno uťahuje.

Operátori priznávajú, že s vianočnými reklamami v októbri už niektorí ľudia mali problém.
„Rozhodli sa neuberať divákov o čaro Vianoc a v našich reklamách až do skutočne predvianočného obdobia neuvidia typické vianočné motívy,“ hovorí Peter Tóth z Orangeu.

„Dávno pred tým, ako bol trh zaplavený vianočnými koledami, sme vedeli, že to spotrebiteľ považuje za prehnané. A práve z tohto faktu sme sa rozhodli si vystreliť,“ pridáva sa hovorkyňa
Martina Jamrichová z O2.

Či ich k tomu primali reakcie z minulých rokov, či prieskumy medzi ľuďmi, priamo neodpovedajú.
To, či sa reklama páči, je vraj často subjektívne.

„Predčasné vianočné motívy v reklame neprekážajú, pokiaľ sú reklamy páčivé a prirodzené,“ myslí si Tóth.
„Niektoré veci ako neprirodzené riekanky či stokrát opakované piesne môžu pri príliš vysokom nasadení reklamy vyrušovať, a operátorom sa vďaka sociálnym sieťam vypomstiť.“

Predvianočné kampane sú pre operátorov najdôležitejšie. Toto načasovanie súvisí so začiatkami mobilnej komunikácie. Prvé mobily s paušálmi si ľudia kupovali ako darček na Vianoce, a keďže sa väčšinou zaviazali na dva roky, zvykli si ich obnovovať opäť na jeseň. Takto to zostalo dodnes.

Tretí z operátorov, Telekom, ktorý sa Vianoc drží aj v tohtoročných reklamách, týmto faktom zdôvodňuje, prečo ich zvykne do televízii nasadiť ako prvý.

„Nápor obrovskej zákazníckej základne by nebolo možné zvládnuť bez rozloženia kampane na dlhšie obdobie pred Vianocami,“ tvrdí hovorca Telekomu Martin Vidan. „Musíme začať čo najskôr, aby sme mohli výhody ponúknuť čo najväčšiemu počtu zákazníkov.“

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára