utorok 31. júla 2012

Ako odhalíte krachujúcu cestovnú kanceláriu?


Ako predísť krachu cestovnej kancelárie, s ktorou cestujete.
V tomto roku ohlásilo úpadok už šesť českých a jedna slovenská cestovná kancelária. Podobnej situácii sa však dá jednoducho zabrániť a v auguste môžete odísť na dovolenku bez ťažkostí.
Letisko Bratislava, dovolenka, cestujúci

Rada č. 1: Vyberajte iba overené cestovné kancelárie
Na slovenskom trhu existujú desiatky cestovných kancelárií. Kým sa teda pre niektorú definitívne rozhodnete, dôkladne si overte jej činnosť, prečítajte si informácie na webových stránkach a zistite, aké skúsenosti s ňou majú vaši známi.
"To, ako dlho už cestovná kancelária na trhu existuje, môže klient zistiť z jej výpisu z obchodného registra. Tu je totiž uvedený presný dátum jej zápisu. Zároveň si z výpisu môže overiť aj predmet jej podnikania,“ uviedol Ivan Šidla z cestovnej agentúry Invia.sk.

Rada č. 2: Preverte si, či je cestovná kancelária poistená proti úpadku

Uistite sa teda, či CK má poistenie uzavreté. Informácie sú spravidla súčasťou cestovnej zmluvy. Platnosť poistenia si môžete overiť na webe asociácie cestovných kancelárií a agentúr alebo na stránkach poisťovne, v ktorej má byť CK poistená.
Odlišujte však pojem cestovná kancelária a cestovná agentúra. Agentúra zájazd iba sprostredkováva, preto nemá povinnosť byť poistená.

Rada č. 3: Voľte kanceláriu so širokou škálou ponúk

Pri výbere CK dajte prednosť radšej takej, ktorá poskytuje širokú škálu zájazdov do väčšieho množstva krajín.

Rada č. 4: Uveďte presne body v zmluve

Pri vypisovaní zmluvy je potrebné uviesť niekoľko základných vecí. Medzi ne patrí napríklad presné označenie oboch zmluvných strán, teda klienta a cestovnej kancelárie, označenie miesta pobytu, dĺžky trvania zájazdu a úrovne a rozsahu poskytovaných služieb.
„Do zmluvy je vhodné uviesť aj detaily, ktoré by vám v prípade krachu cestovnej kancelárie mohli pomôcť rýchlejšie vybaviť administratívne náležitosti. Dbajte na popis hotelovej izby, uvedenie vzdialenosti hotela od pláže, na výpočet atrakcií v rámci areálu či na služby animátorov. Zahrňte do zmluvy všetko, čo je pre vás dôležité a čo bolo súčasťou ponuky,“ dodal Šidla.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára